Sabtu, 14 Januari 2012

1 Doa dari 3 Doa Rasululloh SAW

Amir bin Said dari bapanya berkata bahwa : "Satu hari Rasulullah SAW telah dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah SAW sampai di masjid Bani Mu'awiyah lalu beliau masuk dan menunaikan sholat dua rakaat. Maka kami pun turut solat bersama dengan Rasulullah SAW. 

Kemudian Rosulullah SAW berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah SWT .
Setelah beliau berdoa maka Rosulullah SAW pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud : "Aku telah bermohon kepada Allah tiga perkara, dalam tiga perkara itu cuma Dia memperkenankan dua perkara saja dan satu lagi ditolak.
  1. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya Ia tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berkepanjangan. Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah SWT.
  2. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang melanda umat Nabi Nuh a.s). Dan permohonanku ini juga diperkenankan oleh Allah SWT.
  3. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya umatku tidak dibinasakan karena pergaduhan sesama mereka (peperangan pergaduhan antara sesama Islam). Tetapi permohonanku ini tidak diperkenankan (telah ditolak).

0 komentar:

Posting Komentar